Aktuální informace o organizaci přijímacích zkoušek a přijímacího řízení
Dne 21. 5. 2020 byly uchazečům, kteří uvedli naši školu v přihlášce na prvním místě, odeslány elektronickou formou pozvánky k přijímacím zkouškám. Ostatním uchazečům, tj. těm, kteří budou konat přijímací zkoušky na jiné škole, byla zaslána pouze evidenční čísla, pod nimiž budou později uvedeni na výsledkové listině přijímacího řízení na naší škole.
Věnujte prosím pozornost následujícím informacím:
Pozvánku je třeba předložit při přijímacích zkouškách.
Oproti běžným pravidlům podle školského zákona může uchazeč konat jednotnou přijímací zkoušku pouze jednou, a to na škole, kterou uvedl na přihlášce na prvním místě. Časový limit na zkoušky byl oproti údaji uvedenému na pozvánce vyhláškou č.232/2020 Sb. dodatečně navýšen na 70 minut pro český jazyk a na 85 minut pro matematiku (netýká se uchazečů se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří mají individuálně upravené limity). Po skončení zkoušek, tj. ve 12.30 h (u uchazečů s navýšeným časem ve 13.10 h), si prosím vyzvedněte své dítě před školou. Celý harmonogram zde.
Nastane-li skutečnost, která brání uchazeči konat zkoušku v uvedeném termínu, je nutné neúčast řádně písemně omluvit řediteli školy, a to nejpozději do tří dnů po stanoveném termínu přijímací zkoušky, a doložit ji příslušným potvrzením. Náhradní termín jednotných přijímacích zkoušek je stanoven na 23. 6. 2020.
Kritéria hodnocení přijímacího řízení najdete zde.
Organizační pokyny k ochraně zdraví v průběhu zkoušky dle doporučení MŠMT:
- v prostoru před budovou školy je nutno dodržovat odstupy 2 m v souladu s rizikovými opatřeními
- vstup do budovy bude umožněn pouze žákům, a to v době od 8.10 do 8.25 hlavním vchodem z Mikulášského náměstí (platí pro skupiny v učebnách 240, 241, 134 a 143 viz Vaše pozvánka) a bočním vchodem z Houškovy ulice (platí pro skupiny 106, 107, 206, 224 a 132), škola uchazečům zajistí pomoc při orientaci v budově
- žáci musí odevzdat při vstupu do budovy čestné prohlášení (zde stáhněte a vytiskněte), jinak nebudou vpuštěni
- žáci musí mít při vstupu do budovy i při pohybu ve společných prostorách nasazenou roušku (během zkoušek nikoli) a mít také sáček na uložení roušky
- nikdo s příznaky infekce dýchacích cest nesmí do školy vstoupit
- škola zajistí odpovídající hygienické podmínky (dezinfekce, větrání, vhodné rozsazení uchazečů apod.)
- žáci, kteří spadají do rizikových skupin uvedených v čestném prohlášení, musí tuto skutečnost neprodleně telefonicky či e-mailem oznámit škole, aby jim bylo možno zajistit zvláštní podmínky.
Výsledky přijímacího řízení budou pod evidenčním číslem uchazeče zveřejněny 17. 6. 2020 ve 14 hodin ve vestibulu školy a na webových stránkách školy. Rozhodnutí o přijetí se nezasílá. Nepřijatým uchazečům (zákonným zástupcům) odešle škola neprodleně poštou do vlastních rukou rozhodnutí o nepřijetí a poučení o možnosti vydání nového rozhodnutí (zde stáhněte a vytiskněte). Žádost o nové rozhodnutí lze podat řediteli školy ve lhůtě 3 pracovních dní ode dne doručení rozhodnutí o nepřijetí.
Termín pro odevzdání zápisového lístku je stanoven na 5 pracovních dnů po zveřejnění seznamu přijatých uchazečů, tj. do 24. 6. 2020, a to přímo ve škole nebo poštou. Současně se zápisovým lístkem odevzdá uchazeč vyplněný dotazník (zde stáhněte a vytiskněte), ve kterém provede volbu druhého cizího jazyka (německý nebo francouzský jazyk). Pokud uchazeč již odevzdal zápisový lístek na jiné škole, může ho po vydání rozhodnutí o přijetí z této školy vzít zpět oproti předložení nového rozhodnutí a uplatnit jej na škole, která mu nové rozhodnutí vydala.
Prosíme uchazeče, kteří budou přijati, ale rozhodnou se studovat jinou školu, aby nás o svém rozhodnutí co nejdříve informovali, a uvolnili tak místo dalším zájemcům.
Děkujeme všem za respektování uvedených pokynů a přejeme hodně zdaru. :-)
Celý text tohoto článku si můžete stáhnout zde ve formátu pdf.
Informace o zpracování osobních údajů pro přijímací řízení