Etická výchova
Předmět Etická výchova je vyučován v primě a kvintě, a to s dotací 1 hodina týdně. Je zaměřen na osobnostní a sociální rozvoj žáků a vede je k hlubšímu poznání sebe sama, druhých i světa kolem nich. Cílem Etické výchovy je vést žáky k zodpovědnému, empatickému a hodnotově ukotvenému životu, a to způsobem přiměřeným jejich věku a vývojové úrovni.
Výuka probíhá v půlených třídách zážitkovou formou, s důrazem na aktivní zapojení žáků, společné hledání odpovědí, sdílení zkušeností a sebereflexi.
Obsahově se Etická výchova opírá o tzv. 10 schodů etické výchovy, které tvoří základní témata jako např.: komunikace a naslouchání, sebepřijetí, pozitivní hodnocení sebe i druhých, řešení problémů a konfliktů, práce s emocemi, asertivita, prosociální chování a pomoc druhým apod.
V hodinách se využívají metody Etické výchovy, kritického myšlení, hodnotové výchovy Cyril Mooney, dramatické výchovy a další formy aktivního učení. Žáci pracují ve dvojicích, skupinách i v celku, diskutují, tvoří, reflektují a učí se skrze vlastní prožitek.
Náměty jsou z učebnic a knih: Ladislav Lencz – Etická výchova, Saša Rychecký – Dramatická výchova nejen pro školu, Sestra Cyril Mooney – My jsme svět, Marie Navrátilová, Hana Brichová, Marcela Matějcová – Etická výchova, Michal Dubec – Tematické okruhy Osobnostní a sociální výchovy.
Součástí předmětu jsou také Meditační dny, jejichž cílem je věnovat se rozvoji a podpoře osobních i mezilidských vztahů a reflektovat duchovní témata a hodnoty. Jedním z dalších cílů je prohloubit vzájemné vztahy ve třídě a posunout se v osobnostním růstu. Tématy pro primy jsou advent, Vánoce, obdarování a vděčnost. Tématem v kvintě je Setkání s těžkostí a nadějí života, žáci mají možnost seznámit se s osobními příběhy konkrétních pozvaných lidí, kteří s nimi sdílejí zkušenost života.
V prime proběhne také akce s názvem Slavnost třídy, která je zaměřená na křesťanský rozměr chleba jako symbol přátelských vztahů a odpuštění. Kromě osobnostního rozvoje a prohloubení vztahů v kolektivu je cílem také setkat se s tím, že kolem nás existují lidé, kteří potřebují naši pomoc, a to skrze dobrovolnické aktivity a pomoc potřebným, čímž se přirozeně rozvíjí empatie, solidarita a smysl pro odpovědnost.